theOWNER

My photo
johor, Malaysia
iman mau kasi tinggi,kalau boleh nak kalahkan ustak

status semasa

sedang menikmati 'syurga' sebelum jatuh ke bumi.wee~

Tuesday, April 13, 2010

nasihat aku untuk kau

time:1.40am/14 april

mood:tersentuh

nasihat aku untuk kau,
kalau kau punye sistem pencernaan gila efektif,aku nasihatkau jgn makan betik byk2..sbb apa?nnt kau lari2 ulang-alik ke bilik air macam marathon...

kau tak percaya?
aku bg kau bukti contoh hidup,tadi ptg sebelum maghrib ayah aku potong betik cantik2 nak bg aku makan ..aku dgn rakus lahap dan gelojoh makan dgn penuh berselera(tipu!aku sopan okeyh) ad la dlm 3-4 potong pjg tu aku telan...kau nk tau ape jadi?

lu pikir la sendiri!okeyh2...tak lawak...apa yg jd td sbnrnye aku bermarathon ke tndas dlm 78 kali kot...eh!silap....7-8 kali =)

nasihat aku untuk kau,
kalau bapak kau mmg penonton tetap berita utama dan kau serta mak kau tidak,jgn berbual dgn kuat mcm takde org tgh tgk berita dari pukul 8-9 malam

kau tak percaya?
contoh hidup lagi...td tgk berita...aku berbual dgn mak...bercerita pasal blog dan yg bla3...mak tak ckp..cume ketawa dan angguk2 kepala...ye2...mmg kuat la..ayah cakap dgn nada nak marah,

"berita ap ni?kuatkan la suare tu..dh dr td asyik berbual je mne nk dgr"

ok..kami berdua diam...mak jawab dgn penuh suci,

"adik yg berbual..bkn mak.."

adoi!aku jugak kene...aish

nasihat aku untuk kau,
kalau kau tak pndai pakai maskara,kau JANGAN pakai...

kau tak percaya?
sumpah gua tak pndai pakai!sbb tu bulu mata aku terlekat-lekat mcm bulu penyapu masa aku try maskara siang td! *gua tak nak pakai maskara!

nasihat aku untuk kau,
kalau kau pndai memujuk,menggoda,membodek atau tak tau malu...guna la weyh!

kau tak percaya?
tadi aku msg2...KAWAN aku kt KL...jalan2 makan angin...aku dgn tak tau malu ckp mcm ni,

"jalan2 la siot!topupkan la aku..hadiah besday...ehehehehehe"

KAWAN aku reply,

"oke...maxis?dalam rm10-20 boleh la"

yeah!tak smpi beberapa minit,aq dpt msg,

"rm15 successfully bla bla bla..."

hahahahaha!dol!thx yo!

cukup tak?ke nak nasihat lagi?

END.

#segalanya benar...lahir dr hati yg ikhlas =)

-ad gaye mcm entry ni bakal didelete...bile bace balik cm hampeh lak

12 comments:

Eqah Zaque Billetdoux said...

untuk siapa ne daling?
aku ker?
heeh

iema_z said...

sape2 yg bace la honey =P

Berd said...

pandai ko bagi nasihat.

hahaa!

iema_z said...

ikhlas weyh!

zahidah said...

Aww maskara? Tak reti pakai gak. XD

nawal said...

bguih nye kwn ko!! haha!
len kali soh topupkan aku gak!

dah berminggu2, kong je kedit
T__T

luvly mya said...

hak3..jgn delete..aww..malu ah nk mintak org tlg topupka..topup xdpt,,malu dapat..haha

Yatre Hayati said...

hahaha..pepandai je iema bagi nasihat pada semua orang..part maskarat tuh stuju..kita serupa!!!

iema_z said...

zahidah,kite bnd len reti pkai..yg len2 hampeh!ish3

kau try la nawal!aq xleh dh nk bodek lg...nnt syak wasangka lak dye...ahaha

mya xtry kot...ahahaha!pilih org gak mya..bkn sebarang org..hehe

iema_z said...

sis yatre tu la kn...cmne ntah nk pkai..ahaha!

Ibrahim Jamaluddin said...

aah...btol2...mmg bukan sbrg org..hehe...

iema_z said...

ahahahahahaha!thx ayem!